Nieuws archief

Vacature Hervormd Bondsbureau

Houd jij van cijfers en een uitdaging? Ben jij ervaren en gedreven? Heb jij boekhoudkundige kennis? Houd jij van cijfers en een uitdaging? Ben jij ervaren en gedreven? Heb jij boekhoudkundige kennis? Dan zijn wij op zoek naar jou! Financieel administratief medewerker (16-18 uur per week) Het Hervormd Bondsbureau te Nijkerk is verantwoordelijk voor de financiële ledenadministratie… Lees meer

Laatste Vrouwendag bijna vol!

De eerste twee Vrouwendagen zijn voorbij! Wat was het fijn om zo’n geweldige dag mee te mogen maken. Bijbels onderwijs voor de vrouw van vandaag. De sprekers hielden de vrouwen een spiegel voor over hoe wij in geloof de Heere mogen dienen. De muziek, de stands, de workshops en de lunch maakten het tot een… Lees meer

Laatste bijbelstudie over Jeremia

‘De boekrol verbrand, Gods Woord houdt stand’ – dat is het thema van de tiende en laatste bijbelstudie over Jeremia. Daarnaast vind je in het maartnummer van De Hervormde Vrouw een artikel over het bijbelvertaalwerk van Wycliffe, dat ervoor zorgt dat mensen de Bijbel in hun eigen taal kunnen lezen. En een artikel met praktische… Lees meer

Kom ons team versterken!

Draag je het werk van de Hervormde Vrouwenbond een warm hart toe? We zoeken enthousiaste vrijwilligers die een deel van hun tijd, kennis en ervaring willen inzetten voor een specifieke taak en op die manier meehelpen aan de activiteiten van de Vrouwenbond. Voor je inzet krijg je ook wat terug. Het is mooi om met… Lees meer

Opvoedingsbron 2019

Bewust of onbewust nemen we vaak veel over van onze eigen christelijke opvoeding. Ook als we bepaalde dingen graag anders zouden willen. Maar ook de wereld verandert in hoog tempo en daarmee ook de manier van opvoeden. Hoe gaan we hiermee om? Hoe kunnen wij ondanks de verschillen die er zijn tussen de generaties, elkaar… Lees meer

Themabijeenkomsten – Meld je aan!

God roept ons tot toewijding aan Hem en aan elkaar! Hoe mag ik met mijn gaven gericht zijn op het welzijn van mijn medemens? Tijdens de themabijeenkomsten hopen we hierover na te denken. Het thema van de bijeenkomsten dit seizoen is: Vrouw naar Gods bedoeling; Leven voor God – Leven in verbondenheid aan elkaar Meld… Lees meer

Nieuwe column Opvoeden

‘Opvoeding vraagt veel van je. Wellicht heb je van die momenten dat je moe en uitgeput bent. Ik heb ze wel. Dan bedenk ik me: wat hebben mijn ouders allemaal voor mij gedaan. En hoe goed is God de Vader, Hij zorgt elke dag voor ons. Hij overlaadt ons met Zijn zegeningen. Hij is genadig… Lees meer

Zonder angst de toekomst in

‘Ik ga zonder angst de toekomst in, Ik weet dat Hij mij leidt.’ Een bemoediging aan het begin van een nieuw jaar! In het decembernummer van De Hervormde Vrouw lees je een interview met Edith Schouten over haar boek ‘Zoveel liefde’. In hetzelfde nummer vind je een interview met Hanny den Hoed, die als vrijwilliger… Lees meer